Deze website gebruikt cookies om u de beste gebruikerservaring te garanderen

FAQ (alles over So We Store)


Algemeen

Wie zijn wij?

Een gemeenschappelijke website waarop u opslagruimtes kunt huren en reserveren. Heeft u plaats over, een box, een kelder, een garage of een ander soort opslagruimte? Plaats een advertentie gratis en voor niets en verhuur uw ruimte aan particulieren of bedrijven bij u in de buurt. Zoekt u opslagruimte of een mogelijkheid om uw spullen op te slaan? Wilt u een box huren? Bekijk de advertenties of vergelijk de tarieven van opslagruimtes bij u in de buurt.

De inschrijving, de reservering, en het plaatsen van een advertentie is gratis!

Welk soort opslagruimte kan ik vinden op So We Store?

De types opslagruimtes op onze website zijn net zo gevarieerd als de spullen die er worden opgeslagen. We krijgen vaak aanvragen binnen voor de huur van inboedelopslag of een box, of van een kelder of een garage te huren, maar ook loodsen, ateliers, magazijnen of lege ruimtes in uw huis kunnen worden verhuurd...

Hoe kan ik een advertentie plaatsen op So We Store?

Op de startpagina klikt u op de knop "Een advertentie plaatsen". Vul het online formulier in, omschrijf uw opslagruimte en de toegang ertoe en voeg één of meerdere foto's toe. Neem ook een kijkje in onze gids die u helpt om uw ruimte te promoten « Hoe maak ik goede foto's van mijn ruimte? ». Deze gids is nuttig om uw opslagruimte zo goed mogelijk te presenteren, om zo snel mogelijk een huurder te vinden!

Wie kan er een advertentie plaatsen?

Iedere persoon van 18 jaar of ouder kan een advertentie plaatsen. Dit kost u niets, zowel de inschrijving als het plaatsen van de advertentie zijn gratis. Als u niet de eigenaar bent van de ruimte die u wilt verhuren, moet u deze om een schriftelijk akkoord vragen.

Hoe worden de huurtarieven voor opslagruimtes berekend?

De tarieven worden bepaald door de Verhuurders. Zij kennen de ruimte die ze aanbieden en kunnen hier het beste over beslissen.

Bepaal de maandelijkse huurprijs voor uw opslagplaats. Deze is onafhankelijk van de minimale of maximale huurperiode die u later kunt aangeven. Om u hierbij te helpen, geven we u graag een idee van de huidige gemiddelde huurprijzen bij u in de buurt.

Hoe kan ik contact opnemen met jullie?

Als u vragen heeft of hulp nodig heeft bij het plaatsen van uw advertentie, stuur dan een mailtje naar contact@sowestore.be of bel ons via 02 320 10 08.


Uw So We Store account

Hoe kan ik me inschrijven bij So We Store?

Dat kan heel eenvoudig! Klik op inloggen bovenaan de pagina en volg de instructies.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Bent u uw wachtwoord vergeten? We sturen u een nieuw wachtwoord per mail! Vul hiervoor uw e-mailadres in op de inlogpagina en klik op Wachtwoord vergeten. Met het nieuwe wachtwoord kunt u vervolgens opnieuw inloggen.

Waarom heb ik geen bevestigingsmail gekregen nadat ik mijn profiel heb aangemaakt?

Het zou kunnen dat ons bericht onbedoeld in uw ongewenste mail is terechtgekomen.


Welke persoonsgegevens zijn zichtbaar voor andere gebruikers?

Wij delen geen persoonsgegevens (adres, e-mail, telefoonnummer) voordat de reservering is bevestigd door de verhuurder en de huurder zijn/haar bankgegevens heeft geregistreerd, behalve bij uitdrukkelijke instemming van beide partijen. Alle mailwisseling tussen gebruikers voor de definitieve reseveringsbevestiging verloopt via onze interne berichtenfunctie.

Waarom wil So We Store mijn identiteit controleren?

Er zijn verschillende redenen waarom we uw identiteit moeten bevestigen. We doen dit voornamelijk om fraude, witwasserij of de financiering van terrorisme tegen te gaan. Wat de reden ook is, uw identiteitsbewijs zal nooit zichtbaar zijn of gedeeld worden met andere gebruikers van So We Store.
Met een kopie van een officieel identiteitsbewijs kunnen we uw identiteit bevestigen. Deze procedure maakt het mogelijk om de veiligheid op So We Store te garanderen, fraude tegen te gaan, enzovoort.


Uw advertenties

Hoe kan ik een advertentie plaatsen op So We Store?

Snel en eenvoudig. Als u bepaalde informatie over uw opslagruimte niet bij de hand heeft bij het invullen van de vragenlijst, kunt u de advertentie later nog wijzigen.

  1. Klik rechtsboven op de startpagina op de knopuw advertentie plaatsen.
  2. Het enige wat u hoeft te doen, is het formulier invullen.
  3. Vergeet niet om één of meerdere foto's van uw opslagruimte toe te voegen en zorg dat deze er zo verzorgd, schoon en licht mogelijk uit ziet (bekijk onze gids voor praktische informatie).
  4. Bedenk alle positieve punten van uw opslagruimte en vermeld ze vooral in het onderdeel "Opmerkingen".
  5. Weet dat de toegang tot uw ruimte erg belangrijk is. Als uw kelder toegankelijk is via een steile en smalle trap, vermeld dit dan in "Opmerkingen".

Hoe kan ik mijn advertentie wijzigen?

Op uw accountpagina, in de rubriek "Advertenties". In de lijst van uw advertenties, klikt u op "Wijzigen" als u uw advertentie wilt bewerken.

Hoe kan ik mijn advertentie deactiveren of heractiveren?

Het is niet nodig om uw advertentie de deactiveren wanneer uw opslagruimte is verhuurd. De bezetting van uw ruimte wordt automatisch weergegeven in de advertentie. Om uw advertentie tijdelijk te deactiveren klikt u in uw verhuurdersaccount op "Uw advertentie deactiveren" en "Deactiveren". De advertentie wordt meteen gedeactiveerd, maar blijft toegankelijk via uw account. U kunt hem op ieder moment weer reactiveren.

Om uw advertentie opnieuw te activeren klikt u in uw account op "uw advertentie reactiveren". Vervolgens klikt u op “mijn advertentie ”. De advertentie wordt vervolgens onmiddelijk online gezet.

Mag ik meerdere opslagruimtes tegelijk aanbieden?

U kunt evenveel advertenties plaatsen als dat u opslagruimtes heeft. Bijvoorbeeld twee advertenties voor twee garages aan hetzelfde adres.

Mag ik meerdere huurders hebben voor dezelfde ruimte?

Als u ervoor kiest om uw ruimte op te splitsen om meerdere huurders tegelijkertijd te ontvangen en dus een gedeelde opslagruimteaan te bieden, kiest u bij het maken van uw advertentie bij "soort verhuur" voor "verhuren per m²". Na elke reservering wordt de resterende oppervlakte automatisch aangepast.

Voorbeeld: U bezit een box van 10 m² en accepteert een huuraanvraag voor 5 m². Uw advertentie wordt automatisch aangepast en de beschikbare oppervlakte voor nieuwe aanvragen wordt dus 5m².

Is het echt nodig om foto's toe te voegen?

U bent niet verplicht om foto's toe voegen aan uw advertentie op So We Store. We raden het echter sterk aan om foto's toe te voegen om sneller een huurder te vinden. Als u geen foto's toevoegt, kan er eventueel automatisch een Google Street View foto worden getoond.

Hoe kan ik foto's aan mijn advertentie toevoegen?

Om foto's toe te voegen aan een bestaande advertentie, gaat u in uw account naar mijn advertenties en klikt u op de knop "foto's toevoegen". Hier kunt u uw foto's uploaden en toevoegen.

Uw foto's moeten het volgende formaat hebben GIF, BMP, PNG of JPEG.

Hoe kan ik mooie foto's maken?

Foto's zijn belangrijk om een beter idee te geven van uw aanbod aan potentiele huurders. Neem de tijd om foto's te nemen zodat u sneller en meer huurders vindt.

Hier een aantal tips om goede foto's te maken :

Hoe kan ik mijn advertentie promoten?

We raden u aan om uw advertentie te delen om hem beter zichtbaar te maken. Plaats hem op Facebook en stuur een e-mail naar uw vrienden.

Voorbeeld-advertentie :

Beschrijving: Ik bezit een mooie garage midden in het centrum die ik het hele jaar door ter beschikking stel voor de opslag van je spullen.
AANTREKKELIJK GEPRIJSD, inclusief verzekering! Ga uit van ongeveer X euro/m²/maand. Neem gerust contact met me op voor meer informatie.
Voorwaarden: Online reserveren op So We Store


Uw reserveringen

Hoe lang kan ik een ruimte huren?

U kunt niet minder dan één week huren. De maximale huurperiode is één jaar met mogelijkheid tot verlenging.

Hoe kan ik de contactgegevens van een eigenaar of huurder ontvangen?

Uw contactgegevens worden pas doorgegeven zodra de reservering is bevestigd door de eigenaar en u uw bankgegevens heeft geregistreerd. In de tussentijd kunt van onze berichtfunctie gebruik maken om extra informatie te vragen voordat u de reservering bevestigt.

Kan ik een visite plannen voordat ik mijn keus maak?

Om een visite te plannen, hoeft u alleen maar uw reservering te bevestigen om de contactgegevens van de eigenaar te ontvangen. Als de opslagruimte u na de visite niet bevalt, kunt u ons bellen en dan annuleren wij de reservering.

Wat moet ik doen als ik een reserveringsaanvraag van een huurder ontvang?

Neem de tijd om de gewenste huurperiode en de oppervlakte te controleren wanneer u een reserveringsaanvraag binnenkrijgt, met name bij lange termijn verhuur. Het zou kunnen dat u uw ruimte (tijdelijk) opnieuw nodig zal hebben.

Hoeveel tijd heb ik om een reserveringsaanvraag van een huurder te beantwoorden?

Antwoord zo snel mogelijk, huurders doen vaak meerdere aanvragen tegelijk om een snel antwoord te krijgen. Na 48 uur wordt de aanvraag geannuleerd.

Kan ik een reserveringsaanvraag weigeren?

Wanneer de data u niet schikken of u twijfels heeft over de huurder bent u niet verplicht om uw ruimte te verhuren. U kunt dan simpelweg klikken op "Aanvraag weigeren".


Uw tarieven

Hoe bepaal ik het tarief voor mijn ruimte?

Bij So We Store kunt u zelf uw tarieven bepalen. We geven wel een gemiddelde huurprijs aan wanneer u uw advertentie plaatst. Deze prijzen zijn afhankelijk van het type opslagruimte en de locatie.

Hoe kan ik het tarief van mijn opslagruimte wijzigen?

U kunt het tarief van uw opslagruimte wijzigen in uw account/mijn advertenties/wijzigen.

Let op, u kunt uw huurprijs niet wijzigen als u nog een open aanvraag heeft staan. Bovendien is de aangegeven huurprijs op de reserveringsbevestiging geldig voor de volledige huurperiode. U kunt deze dus niet wijzigen.

En hoe zit het met de BTW?

Wanneer u als particulier een garage of box verhuurt, bent u verplicht om (gratis) een BTW-nummer aan te vragen bij het bevoegde kantoor van uw woonplaats.
Als u niet btw-plichtig bent voor een andere economische activiteit en wanneer uw jaarlijkse omzetcijfer van de verhuur niet hoger is dan 25.000 euro, kunt u gebruik maken van de vrijstellingsregeling, waardoor u bent vrijgesteld van de meeste btw-verplichtingen. Het blijft echter verplicht om een BTW-nummer aan te vragen.

Meer informatie hierover en het bevoegde kantoor voor uw gemeente vindt u op de website van de Federale Overheidsdienst Financiën.

De verhuur van parkeerplaatsen, garages en boxen zijn onderworpen aan BTW als :


Uw betalingen

Alles weten over de betalingen

Alle betalingen op So We Store zijn volledig beveiligd. De gegevens die worden doorgestuurd aan onze betalingsprovider Mangopay zijn volledig gecodeerd. We bewaren geen betalingsgegevens op onze servers en hebben dus op geen enkel moment toegang tot uw bankgegevens. Let op, als u een bepaald jaarlijks maximumbedrag overschrijdt, zal onze betalingsprovider u vragen om bepaalde documenten toe te sturen. Wanneer dit het geval is informeren we u per mail van de te volgen procedure.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Wij zijn onderworpen aan een zeer stricte regelgeving wat betreft de beveiliging van persoonsgegevens Bij So We Store wordt de beveiliging van de betalingen verzekerd door Crédit Mutuel en https via het 3D-Secure systeem. Wij slaan geen persoonlijke bankgegevens op. We accepteren creditcards, VISA en MasterCard. U kunt uw bankgegevens wijzigen en een andere bankpas registreren in het menu Mijn betalingen/Betaalmiddelen via de knop "een nieuwe bankpas registreren".

Wanneer wordt het bedrag afgeschreven?

Om een reservering te bevestigen, moet u uw betaalmiddel invoeren. Maar u zult pas 48 uur na het begin van de hurperiode gedebiteerd worden, pro rata van de lopende huurmaand. Vervolgens zal de betaling iedere 5e van de maand plaatsvinden. Hiervoor, om uw bankgegevens te controleren, wordt er 1 euro van uw rekening afgetrokken en gelijk weer teruggestort. Let op! De jaarlijkse bedragen kunnen niet hoger oplopen dan 2 500 euro als u niet alle documenten heeft doorgegeven. Indien dit het geval is, dan informeren wij u hiervan per email.

Wanneer word ik betaald?

Als uw huurder een bankpas heeft geregistreerd, ontvangt u de betaling minimaal 48 uur na de start van de huurperiode. Als het totaalbedrag over verschillende maandelijkse aflossingen wordt verspreid, ontvangt u maandelijks een betaling tussen de 5e en 10e dag van de maand.

Hoe ontvang ik mijn betalingen?

Log in op uw account in de rubriek "Betalingen"/"Mijn inkomsten ontvangen". Hier ziet u het saldo van uw So We Store portemonnee. Om dit bedrag op uw bankrekening te laten bijschrijven, vult u hier uw bankgegevens in en klikt u op opslaan. Voor huurperiodes van langer dan twee maanden wordt een automatische betaling ingeschakeld. Hierdoor ontvangt u de maandelijkse huur automatisch op uw bankrekening.

Attention, vous devez impérativement fournir à notre opérateur bancaire certains documents pour pouvoir encaisser des montants annuels supérieurs à 1000 euros. Vous serez notifié le cas échéant par e-mail.

Waarom berekent So We Store servicekosten aan de huurder?

So We Store factureert servicekosten ter hoogte van 20 % (inclusief BTW) van het bedrag dat aan de verhuurder wordt betaald. Dankzij de servicekosten kunnen we website onderhouden en uw vragen voor, tijdens en na de huurperiode beantwoorden.

Hieronder vallen ook de toegang tot aanvullende garanties van P&V en de service voor veilige online betalingen. De servicekosten worden gefactureerd aan de huurder.

Wat moet ik doen als mijn huurder niet betaald?

Zodra een onbetaalde huur wordt geconstateerd, sturen wij automatisch een e-mail en SMS naar de desbetreffende huurder. Ons team neemt vervolgens contact op via telefoon. 95% van de onbetaalde huurperiodes worden binnen de maand opgelost. Mocht dit langer duren, dan raden wij het aan een aangetekende brief naar uw huurder te sturen.


Gebruik van de berichtfunctie

Hoe neem ik contact op met de verhuurder van een opslagruimte?

U heeft een advertentie gevonden voor een geschikte opslagruimte, maar alvorens te reserveren wenst u meer informatie te ontvangen. Doe dan vrijblijvend een huuraanvraag om uw bericht naar de eigenaar te kunnen sturen!

U ontvangt het antwoord rechtstreeks in uw persoonlijke mailbox.

Hoe kan ik de berichten van huurders lezen?

So We Store beschikt over een beveiligde berichtfunctie waarmee u contact kunt opnemen met uw potentiële huurders alvorens de aanvraag te accepteren. U ontvangt de mails rechtstreeks in uw mailbox. Om te antwoorden klikt u op de desbetreffende knop.

Als u akkoord bent met de huuraanvraag, klikt u op "vooraf bevestigen". Zo niet, klikt u op "weigeren". We raden u aan om snel te antwoorden.

Waarom worden sommige informaties verstopt in mijn berichten?

Stuur uw contactgegevens niet naar uw potentiele verhuurder/huurder. De telefoonnummers en de emailadressen worden na de bevestiging van de reservering toegestuurt.


Huren in de praktijk

Hoe verloopt de intrek, de sleuteloverdracht en het tekenen van het contract?

Wanneer de reservering is bevestigd hoeft u alleen nog maar contact op te nemen met de eigenaar om de details van het huurcontract te bespreken en de sleutels op te halen als u een privé-ruimte heeft gehuurd.

Wij raden u aan om een contract op te stellen met uw huurder, een inventarislijst en plaatsbeschrijving op te maken. We bieden u een modelcontract aan, maar u bent uiteraard vrij om een ander contract te gebruiken.So We Store kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een eventuele contractbreuk.

Wat moet ik doen als ik mijn huurder niet kan bereiken voor het begin van de huurperiode?

Controleer in uw account of er "reservering geaccepteerd" staat bij de aanvraag van uw huurder . Als dit het geval is, moet alles goed komen. U kunt uiteraard ook een herinnering sturen via e-mail of telefoon.

Wat moet ik doen als mijn huurder niet komt opdagen op D-Day?

Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via contact@sowestore.be, of per telefoon op 02 320 10 08.

Als de huurder zicht niet heeft gemeld op de eerste dag van de huurperiode worden de annuleringsvoorwaarden toegepast. De eigenaar heeft dan het recht om de verhuur te annuleren.

Komen er extra kosten bij tijdens de verhuur?

De enige kosten die So We Store berekent zijn inbegrepen in het maandelijkse afschrift en houden een verzekering in en de servicekosten. De eigenaren kunnen natuurlijk een borg vragen voor de verhuur van hun opslagruimtes, onafhankelijk van So We Store.


Annuleringsvoorwaarden

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Wanneer u een reserveringsbevestiging ontvangt, wordt de verhuur definitief beschouwd als bevestigd. Zowel huurder als eigenaar zijn verplicht zich aan de wederzijdse verbintenis te houden.

Moet u uw reservering helaas annuleren? Stuur dan op tijd een mail naar cancel@sowestore.be of bel ons op 02 320 10 08 en breng de (ver)huurder zo snel mogelijk op de hoogte.

Wat als de huurder zijn reservering wil verlengen?

Let op, elke wijziging van uw reservering moet worden goedgekeurd door de eigenaar! Bij verlenging van de huurperiode krijgt de eigenaar een nieuwe reserveringsaanvraag die hij/zij verplicht moet accepteren of weigeren via de site.

Bij wijzigingen worden de reeds betaalde servicekosten niet terugbetaald.


Veiligheid en Verzekering

Wat moet ik doen als ik een verdachte advertentie tegenkom?

Aarzel vooral niet om misbruik, dubieuze advertenties of vreemd gedrag te melden door een e-mail te sturen naar contact@sowestore.be

Ik vind het eng om mijn spullen aan een onbekende toe te vertrouwen, wat kan ik doen?

Contacteer de eigenaar per mail om eventuele vragen te stellen voordat u de reservering maakt. Aarzel niet om ons te bellen, we hebben goed contact met de eigenaren.

Wat moet ik doen als de huurder zijn/haar spullen niet komt ophalen of de sleutels niet inlevert?

In gevallen die onder het verzekeringscontract vallen, worden de kosten vergoed die gemaakt zijn om de spullen van de particulier naar een andere opslagruimte te verplaatsen (binnen een straal van 50km van het oorspronkelijke huuradres), evenals de huur van een nieuwe opslagruimte, met een maximum van één maand en voor een maximumbedrag van €1000. Dit op vertoon van bewijsstukken.
Om van deze voorwaarden gebruik te kunnen maken, moet u bewijs kunnen overdragen van de volgende redenen:
- Ernstige ziekte, ongeluk of overlijden van de huurder
- Faillissement van de huurder
Onmogelijke toegang door overmacht, blokkades of gerechtvaardigde stakingen

In alle andere gevallen raden we u aan om een contract te tekenen met uw huurder om de voorwaarden voor voortijdse contractbeëindiging te bepalen. So We Store biedt u hiervoor een gratis modelcontract aan dat beide partijen beschermt tijdens de huurperiode. U bent uiteraard vrij om een ander contract op te stellen. So We Store kan in geen enkel geval verantwoordelijk worden gehouden voor contractbreuk. Voor meer informatie verwijzen we naar onze Algemene voorwaarden.

Ben ik verzekerd als verhuurder?

U bent verplicht om de opslagruimtes die u op onze site aanbiedt te verzekeren. Het is uw verantwoordelijkheid om uw verzekeringsmaatschappij voor de start van de verhuur op de hoogte te stellen van de verhuur van uw ruimte . U dient een schriftelijke goedkeuring te krijgen.

Ben ik verzekerd als huurder?

In samenwerking met P&V biedt So We Store een extra garantie, waarmee uw spullen gedurende de volledige huurperiode verzekerd zijn. Meer informatie vindt u op de pagina Verzekering en veiligheid.

Het is overigens uw verantwoordelijkheid om een inventaris op te maken van de spullen die u opslaat, als u heeft gekozen om te huren per m², dus in een gedeelde opslagruimte.

Is het veilig om online te betalen?

We besteden uiteraard erg veel aandacht aan de online betalingsmogelijkheden. Wij moeten voldoen aan een zeer stricte regelgeving als het om de beveiliging en de bescherming van uw gegevens gaat. De beveiliging van uw betalingen op So We Store wordt verzekerd door Crédit Mutuel, in een https omgeving via het 3D-Secure systeem. Wij slaan in geen enkel geval persoonlijke bankgegevens op.